سفیر جمهوری اسلامی ایران
اطلاعيه ها
پيوند هاي مهم
 
 
 
 
 
اداره كل ارزيابي و نظارت وزارت امور خارجه
تسجیل اوراق و اسناد تجاری

اوراق و اسناد تجاري بطور معمول در اشکال زير براي تسجيل ارائه مي شوند:

1.        گواهي منشاء(CERTIFICATE OF ORIGIN )

2.        صورت حسابSALE INVOICE) )

3.        گواهي بهداشتي و يا آناليز( HEALTH CERTIFICATE OR CERTIFICATE OF ANALYS )

4.        گواهي حمل(BILL OF LADING )

5.        وکالتنامه(POWER OF ATTORNEY )

6.        تصديق اعتبار و سرمايه شرکتها و يا بازرگانان(CAPITAL & CREDIT CERTIFICATE OF THE (INDIVIDUAL BUSINESSMEN OR COMPANIES

7.        تصديق شرکتنامه(ARTICLE OF ASSOCIATION )

8.        انتخاب نماينده(LETTER OF APPOINTING REPRESENTATIVE )

9.        ...

مدارک لازم:

  • اصل اوراق و اسناد تجاري که از سوي وزارت امور خارجه يا اتاق بازرگاني يا مراجع ذيصلاح محل مورد تصديق قرار گرفته اند به همراه يک نسخه تصوير خوانا از کليه مدارک ارايه شده
  • ارائه اصل قبض بانکي پرداخت هزينه تسجيل اسناد بر اساس تعرفه تعيين شده به حساب کنسولي نمايندگي

شرايط انجام کار

  • مهر و امضاي مراجع ذيصلاح محل ذيل اسناد مورد تسجيل مي بايست معتبر و با نمونه مهر و امضاي موجود درآرشيو بخش کنسولي نمايندگي کاملاً مطابقت داشته باشند.
  • تسجيل مدارک مخدوشه يا داراي خط خوردگي و لاک گرفتگي مجاز نمي باشد
  • چنانچه صورتحساب فروش فاقد جمع بهاي کالا باشد و يا درخواست تسجيل گواهي مبداء و گواهي بهداشتي يا آناليز بدون ارايه صورتحساب باشد براساس مقررات حداکثر هزينه مندرج در تعرفه کنسولي از متقاضي تسجيل اخذ مي گردد.
  • بابت تسجيل نسخه هاي دوم يا سوم و يا بيشتر (صورت حساب, گواهي منشاء و ..... که با حروف"B ","C " و .... علامت گذاري شده و همانند نسخه اول مي باشند) فقط معادل 10% تعرفه تعيين شده براي اصل اوراق دريافت مي شود. بديهي است اين گونه اوراق نيز مي بايست همانند اصل آنها داراي مهر و امضاي معتبر مراجع ياد شده در بالا باشند.

صفحه اصلي | تقویم | سرود ملی | رواديد الكترونيك | اطلاعات تماس | تماس با ما | گالری تصاویر | نقشه سایت | جستجو